З розвитком технологій роботодавці частіше задаються питанням про продуктивність своїх співробітників. Перегляд новин, особисті дзвінки, постійне перебування в соціальних мережах, перевірка особистої пошти або месенджера (Telegram, WhatsApp) в робочий час – це основні чинники відволікання співробітників від робочого процесу. Дослідження показало, що більшість співробітників витрачають близько 30 хвилин на неробочі інтернет-ресурси, 2,5 годин в тиждень і 10 годин на місяць. І це тільки дані використання інтернету без урахування розмов з колегами, перерви на каву та інше. Деякі джерела говорять, що відволікання на соц. мережі дає розрядку в робочій атмосфері і підвищують продуктивність. Давайте розберемося з усіма за і проти.
Мобільний на робочому місці: заборонити не можна дозволити
Трудове законодавство не передбачає закону на заборону використання телефону на робочому місці в робочий час. Практика показує, що розмови “не по справі” знижують ККД (коефіцієнт корисної дії), що значно впливає на роботу і продуктивність не тільки працівника, а й в деяких випадках ще й команди. Що ж робити, якщо телефон в роботі необхідний?
Безумовно для виконання посадових обов’язків окремим співробітникам, як менеджерам з продажу, секретарям, диспетчерам, потрібен мобільний телефон в роботі. Як правило, компанія повинна забезпечити корпоративним мобільним зв’язком: телефон і робоча сімка. Під час використання телефону в робочих цілях, керівництво може застосувати вимушені заходи у вигляді догани або штрафу.
Але не варто поспішати. Щоб уникнути застосування крайніх заходів, необхідно встановити правила користування мобільним зв’язком або правила трудового порядку. Створення обмежень і умов є найдієвішим способом, але не варто порушувати права і свободу співробітників.
Ефективне використання часу
Що потрібно зробити, щоб не відволікатися на особисті дзвінки або соціальні мережі?
Дотримуйся 5 правил ефективного використання часу:
1. Організація робочого простору (тримай стіл в чистоті і порядку, розмісти всі предмети так, щоб ти з легкістю і комфортом могли їх використовувати).
2. План робочих завдань (пропиши план на цілий тиждень і не виконуй більше 3 значних завдань за день).
3. Чітке уявлення мети.
4. Концентрація на одному завданні.
5. Виконання неприємного в першу чергу (пластир зривай якомога швидко, чим довше тягнеш, тим болючіше).